chief m

Шановні відвідувачі нашого Інтернет - сайту!

.....Вітаємо Вас і щиро дякуємо за виявлений інтерес до нашої організації. Дніпропетровська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки є однією з найпотужніших у майже двохмільйонному профспілковому загалі освітян України.

.....Наш обласний комітет Профспілки опікується проблемами правового, соціально – економічного захисту членів профспілки, сприяє задоволенню їх духовних та культурних інтересів, організовує контроль за втіленням в галузі відповідних законів та законодавчих актів. Значна увага приділяється оздоровленню працівників, студентів, членів їх сімей.

.....Будемо раді, якщо інформація нашого сайту стане Вам у пригоді, допоможе вирішити назрілі питання. Закликаємо членів Профспілки до єдності та співпраці і запевняємо, що обласний комітет Профспілки завжди буде стояти на заваді порушень ваших прав і свобод.

Голова обкому Профспілки - Бєлікова Г.В.

Нове у фотоальбомі

Відеоматеріали



Анонси

Вісті з профорганізацій

Пошук

Погода

Профспілковий гімн

Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Контакти

Дніпропетровський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України

49000, м. Дніпро,

просп. Д. Яворницького, 93

Тел./факс: (056) 744-58-55

E-mail: profspilka.dnepr@ua.fm

Друкe-mail

resizeЗ текстом листа можна ознайомитись тут:

ЗВЕРНЕННЯ

членів Ради Федерації профспілок України до Президента України

про застосування права вето до Закону "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи"

 

 

Шановний Вікторе Федоровичу!

 

Федерація профспілок України активно долучилася до організації всенародного обговорення проекту Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" в профспілкових організаціях, трудових колективах. Проект розглядався Спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок та профоб’єднань, на Всеукраїнських зборах представників профспілкових організацій, Національною тристоронньою соціально-економічною радою. На жодному із заходів вказаний законопроект не підтримано.

 

Пропозиції профспілок щодо неприйнятності законопроекту у внесеній редакції та про необхідність вилучення положень, які погіршують пенсійне забезпечення громадян, підтримані 4 липня ц.р. Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Верховної Ради України.

 

Однак, Верховною Радою України 8 липня 2011 року прийнято Закон України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" майже в тій редакції, що і був внесений до Верховної Ради в грудні 2010 року і не відповідає основним напрямам пенсійної реформи в Україні, узгодженим соціальними партнерами в Концепції подальшого проведення пенсійної реформи.

 

При повторному розгляді Верховною Радою України 6 вересня ц.р. Закон України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" був ще більше погіршений – вилучено норму стосовно осучаснення раніше призначених пенсій з 1 січня 2012 року з урахуванням показника середньої зарплати в Україні за 2009 рік.

 

Прийнятий Закон викликав гостру реакцію в трудових колективах, в профспілкових організаціях та в цілому в суспільстві. Адже значна частина положень Закону погіршують умови пенсійного забезпечення громадян та суперечать статтям 21, 22, 24 Конституції України. Зокрема, не відповідають вимогам Конституції України такі норми пункту 5 розділу II "Перехідні положення" Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи":

 

абзаци чотирнадцятий-дев’ятнадцятий підпункту 1, абзаци третій-восьмий підпункту 2, абзац четвертий підпункту 6, абзаци третій-шостий підпункту 7, абзаци шістдесят восьмий-вісімдесятий підпункту 17 - щодо підвищення пенсійного віку для жінок до 60 років та для призначення пенсій за спеціальними законодавчими актами для чоловіків до 62 років, оскільки при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Положення щодо збільшення на два роки пенсійного віку для чоловіків, які перебувають на державній службі, науковим (науково-педагогічним) працівникам та іншим є дискримінаційними порівняно із правом на пенсію чоловіків, які працюють в інших сферах народного господарства та які є службовцями інших державних та недержавних організацій;

 

абзаци вісімдесят чотири-вісімдесят п’ятий підпункту 17 - щодо збільшення тривалості страхового стажу на 10 років для встановлення мінімальної пенсії та визначення розміру підвищення до пенсії за понаднормовий стаж. Внесені норми знижують розміри пенсій та позбавляють права на підвищення за понаднормовий стаж за 10 років страхового стажу, що призводить до звуження обсягу існуючих прав;

 

абзац десятий підпункту 7, абзац сто чотирнадцятий підпункту 17 – щодо зниження розміру показника середньої заробітної плати в країні для обчислення пенсії, оскільки такий показник визначатиметься не за календарний рік, який передує року звернення за призначенням пенсії, а за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії. Новий порядок визначення показника середньої заробітної плати штучно знижуватиме в середньому на 15 % розміри пенсій, які призначатимуться;

 

абзац сто двадцять перший підпункту 17 – щодо обмеження права працюючих пенсіонерів на перерахунок пенсій у зв’язку із збільшенням розміру прожиткового мінімуму, що призвело до порушення такого принципу загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, як рівноправність застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат та виконання обов`язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування;

 

абзац одинадцятий підпункту 7, абзац сто двадцять третій підпункту 17 - щодо позбавлення працюючих пенсіонерів на перерахунок пенсії з урахуванням показника середньої заробітної плати за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії.

 

Закон України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" не вирішує основних проблем пенсійного забезпечення: відновлення справедливості в призначенні пенсій для різних категорій працівників та забезпечення підвищення рівня пенсійного забезпечення в короткостроковій перспективі.

 

Окремо підкреслюємо, що пенсійні «реформаторські новації» не можна застосовувати до працівників, які тривалий час робили внески до Пенсійного фонду і розраховували на інші умови пенсійного забезпечення. По відношенню до них підвищення пенсійного віку і особливо одномоментне збільшення тривалості страхового стажу є неправомірним і несправедливим, порушує їх очікування щодо майбутнього життя у статусі пенсіонерів та практично унеможливлює щось змінити з урахуванням передбачених у Законі новацій.

 

Профспілки наголошують, що реформи не повинні проводитись за рахунок трудящих та знижувати розміри пенсій. В Україні є всі передумови та можливості для вирішення існуючих проблем Пенсійного фонду без погіршення пенсійного забезпечення громадян. Владою мають бути розроблені упереджуючі заходи щодо розширення зайнятості населення, детінізації економіки та запровадження системи гідної оплати праці, доступності та якості охорони здоров’я, дошкільного виховання, розширення соціальних послуг.

 

Профспілки України звертаються до Вас, шановний Вікторе Федоровичу, з проханням застосувати право вето до Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» у прийнятій редакції, повернути його Верховній Раді України на доопрацювання та вжити всіх можливих заходів для захисту конституційних прав громадян на достатній рівень пенсій та забезпечення справедливості у сфері пенсійного забезпечення.

 

 

 

 

 

Прийнято на засіданні Ради Федерації профспілок України

 

7 вересня 2011 року