Шановні відвідувачі нашого Інтернет - сайту!

.....Вітаємо Вас і щиро дякуємо за виявлений інтерес до нашої організації. Дніпропетровська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки є однією з найпотужніших у майже двохмільйонному профспілковому загалі освітян України.

.....Наш обласний комітет Профспілки опікується проблемами правового, соціально – економічного захисту членів профспілки, сприяє задоволенню їх духовних та культурних інтересів, організовує контроль за втіленням в галузі відповідних законів та законодавчих актів. Значна увага приділяється оздоровленню працівників, студентів, членів їх сімей.

.....Будемо раді, якщо інформація нашого сайту стане Вам у пригоді, допоможе вирішити назрілі питання. Закликаємо членів Профспілки до єдності та співпраці і запевняємо, що обласний комітет Профспілки завжди буде стояти на заваді порушень ваших прав і свобод.

Президія обкому Профспілки

Нове у фотоальбомі

Відеоматеріали



Анонси

Вісті з профорганізацій

Пошук

Погода

Профспілковий гімн

ДОТ "Лісова казка"

Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Контакти

Дніпропетровський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України

49000, м. Дніпро,

просп. Д. Яворницького, 93

Тел./факс: (056) 744-58-55

E-mail: profspilka.dnepr@ua.fm

Друкe-mail

sk_00230816Традиційно, на прикінці серпня у Дніпропетровській обласний державній адміністрації пройшла обласна серпнева конференція освітян Дніпропетровщини.

Під час конференції обговорювалося питання щодо вдосконалення роботи органів місцевого самоврядування та виконавчої влади в питанні створення умов для забезпечення доступної та якісної освіти в процесі децентралізації.

Виступаючи на конференції, голова обласної організації Профспілки Г. Бєлікова звернула увагу присутніх на негативні тенденції у сфері освіти, яких не вдалося уникнути та зупинити.

Виступ голови Дніпропетровської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України Бєлікової Г.В.:

Шановні колеги!

Формат наших традиційних серпневих зустрічей передбачає констатацію здобутків попереднього часу, якими можна пишатись. І це логічно.

Не буду повторювати сказане у попередніх виступах щодо позитивних результатів, а спробую донести до присутніх позицію Профспілки з деяких питань.

Профспілка працівників освіти і науки України завжди критично оцінювала дії будь-якої влади щодо стану освіти в Україні, бо за 25 років незалежності ми ще не відчули результативної, а не задекларованої, турботи про освіту в цілому та учасників навчально-виховного процесу зокрема. А саме це є запорукою ефективного розвитку суспільства та розбудови держави.

Тому, взявши до уваги позицію колег-освітян, спробую оприлюднити думки щодо ризиків на шляху чергової модернізації і удосконалення освіти у рамках концепції «Нової української школи».

Безумовно, Профспілка підтримувала і підтримує наміри реформування освіти при всіх урядах, наголошувала і надавала свої пропозиції про їх необхідність.

Але ж втілення в життя добрих намірів потребує висококваліфікованих фахівців в галузі освіти.

У реаліях сьогодення нашого суспільства констатуємо, що у багатьох випадках до керівних органів освітою залучаються особи не за високим рівнем фаховості, а за політичними уподобаннями, що йде не на користь освіті та її працівникам.

У короткому виступі не маю можливості озвучити всі проблеми. Торішні перейшли у сьогодення (скорочення посад, зменшення навантаження, несвоєчасна виплата відпускних тощо).

Негаразди в галузі збільшені також прийнятим наприкінці минулого року Законом України № 911 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України».

Профспілка неодноразово наголошувала на неприпустимості запровадження норми про припинення з 1 вересня 2016 року виділення освітньої субвенції для загальноосвітніх навчальних закладів з кількістю менше 25 учнів. Цим законом порушено гарантії громадян на здобуття загальної середньої освіти, її доступності усіма дітьми незалежно від місця проживання, на забезпечення державою розгалуженої мережі навчальних закладів.

Тому, підтримуємо позицію Міністра освіти і науки, що закриття мало комплектних сільських шкіл можливо лише за умови наявності автобуса та кращої школи, до якої можна було б возити дітей, гарних доріг.

Однак тут постає питання: а чи є безпечним для дітей, збереження їхнього здоров’я та втім і життя, такий спосіб отримання знань? Чи прислуховується місцева влада до думки громади при прийнятті рішень про закриття, реорганізацію шкіл, «призупинення» їх діяльності.

Існує дефіцит освітньої субвенції для навчальних закладів.

Через незабезпеченість належними обсягами видатків знижується розмір грошової винагороди за престижність праці. В багатьох районах її виплачують в сумі менше 1%.

З урахуванням інших чинників реальна заробітна плата освітян за останні роки зменшилась у 3 рази.

Неадекватний рівень оцінки державою праці педагогів на тлі шокового підвищення тарифів на газ та житлово-комунальні послуги посилюють соціальну напругу у трудових колективах.

Незгоду викликають наміри передати загальноосвітнім навчальним закладам видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв за рахунок коштів місцевих бюджетів, які до сьогодні здійснюються за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету.

Потребує змін підхід до розподілу освітньої субвенції по енергоносіям та заробітної плати. На думку Профспілки їх треба збільшувати у опалювальному сезоні і зменшувати у літні місяці, що надасть можливість своєчасно і в повному обсязі виплачувати відпускні.

Профспілка висловлювала незгоду щодо подальшої оптимізації мережі закладів освіти шляхом створення опорних шкіл, їх філій, об’єднання мало комплектних шкіл, зміни їх типу та ступеня. Хочу зазначити, що діяльність опорних шкіл та філій шкіл, на сьогодні, не відрегульовано на законодавчому рівні.

У рамках законопроекту «Про освіту» виникає низка питань по сертифікації педагогічних працівників:

1) як буде забезпечена процедура тестування ;

2) яким чином буде організована повторна сесія для тих, хто не зміг взяти участь у тестуванні з поважних причин;

3) тестування буде провадиться за рахунок держави, як бути з відрядженнями працівників?

4) як оплачуватиметься заміна працівників на основному місці, чи вони братимуть на цей період відпустку без збереження зарплати?

Профспілка завжди звертала увагу на те, що працівники закладів освіти, які знаходяться на утриманні місцевих органів самоврядування, залишаються в більшості випадків без виплат, гарантованих державою у зв’язку з обмеженістю фінансових можливостей.

Сьогодні ця проблема набрала значно болючих обертів.

Намагання Уряду в умовах кризи та особливих умов в країні, заощадити на освіті і всі її проблеми перекласти на регіони, призвело до ризиків повного зубожіння працівників освіти.

Нові підходи до фінансування закладів освіти в умовах існування в складі об’єднаних територіальних громад викликають велику тривогу і відсутність оптимізму у найближчому майбутньому.

Профспілка констатує, що, в тому числі, і в нашій області, голови деяких громад, на жаль, не розуміються в питаннях потреб освіти та не мають ні фінансових, ні кадрових можливостей їх задовольнити.

Руйнувати завжди набагато легше, ніж будувати.

Тому спільне завдання нашого освітянського загалу - не дозволити непродуманим новаціям та псевдореформаторам зруйнувати надбання попередніх років.

Бережи нас, Господи, і дай розум і сили у новому навчальному році.

Дякую за увагу!

sk_012308161741