Шановні відвідувачі нашого Інтернет - сайту!

.....Вітаємо Вас і щиро дякуємо за виявлений інтерес до нашої організації. Дніпропетровська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки є однією з найпотужніших у майже двохмільйонному профспілковому загалі освітян України.

.....Наш обласний комітет Профспілки опікується проблемами правового, соціально – економічного захисту членів профспілки, сприяє задоволенню їх духовних та культурних інтересів, організовує контроль за втіленням в галузі відповідних законів та законодавчих актів. Значна увага приділяється оздоровленню працівників, студентів, членів їх сімей.

.....Будемо раді, якщо інформація нашого сайту стане Вам у пригоді, допоможе вирішити назрілі питання. Закликаємо членів Профспілки до єдності та співпраці і запевняємо, що обласний комітет Профспілки завжди буде стояти на заваді порушень ваших прав і свобод.

Президія обкому Профспілки

Нове у фотоальбомі

Анонси

Вісті з профорганізацій

Профспілковий гімн

Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Контакти

Дніпропетровський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України

49000, м. Дніпро,

просп. Д. Яворницького, 93

Тел./факс: (056) 744-58-55

E-mail: profspilka.dnepr@ua.fm

Пошук

Друкe-mail

BogatyrovaАвтор - Богатирьова Євгенія Володимирівна, 06.05.1981 р.

Місце роботи, посада: В'язівоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,

Павлоградський район, Дніпропетровська обл., учитель хімії.

Стаж работи: 4,5 роки.

 

 

 

 

У сучасному світі налічується декілька десятків тисяч професій, але якби не існувало професії педагога, то і лікарів, учених, спортсменів теж не існувало б! Педагог не лише збагачує дітей знаннями і уміннями, але і допомагає дітям розкрити їх таланти, розвинути здібності, а також визначитися з майбутньою сферою діяльності.

Ще з шкільної лави слово «формула» асоціюється у мене з точними науками. І, зазвичай, вона виражається якими-небудь величинами. А в чому ж можна виміряти успіх  педагога?  Можна виміряти його зовнішніми обставинами: закінчення школи із золотою медаллю, здобуття диплома з відзнакою, чудова робота .. Але все це лише зовнішні соціальні аспекти, які до моєї внутрішньої   мотивації професійного зростання мають невелике відношення.  Моя дорога в педагогіці порівняно не велика, лише 4,5 років я безпосередньо займаюся викладанням і вихованням. З цим учбовим закладом я була вже знайома, в цій школі я навчалася 11 років.

Моїм наставником з першого дня учительства став педагог з 25-річним стажем, Дерев'янко Валентина Олексіївна. У будь-який час до неї можна було підійти з  будь-яким питанням і почути на нього грунтовну відповідь з коментарями і поясненнями. Після кожного проведеного мною уроку давався його самоаналіз, а потім зауваження  і пропозиції з боку наставника.

З величезним інтересом і захопленням я відвідувала її уроки, де все мені здавалося таким правильним і точним. Хлопці слухали кожне слово учителя. Але, пояснюючи матеріал, у мене виникало безліч проблем. Та і дисципліна в класі кульгала. Я постійно задавалася питанням «Що я роблю не так?»

Мої перші проби і помилки привели до осмислення і прийняття головного для мене педагогічного принципу: щоб учити інших, треба вчитися самому, щоб виховувати інших, треба починати з себе, щоб розвивати інших, самому треба постійно розвиватися. І я слідувала цьому принципу, слухала порад наставника-методиста, завуча, яка після кожного відвіданого уроку давала його розгорнутий аналіз.

Що таке успіх? Зазвичай успіх - це результат досягнення якоїсь мети. А раз цілі у всіх різні, то і успішність буде різною.

Для багатьох це означає гроші, і чим більше, тим краще. Багато хто  прагнуть до укспіху, але не всі його отримують. Правда, і прагнуть не всі, тому, що є й такі, кого влаштовує все як є, адже життя дається нам один раз і потрібно взяти від нього все, що можна.

Я частенько, спілкуючись з якоюсь людиною, підсвідомо привласнюю йому звання успішного чи ні. І відбувається це, часом, на рівні підсвідомості. І чому одних я зараховую до першої категорії, а інших - до невдах? І матеріальне становище чи статус у цій оцінці відіграють далеко не головну роль.

Найчастіше невдахами мені здаються люди, які нічого не хочуть. І все ж, для мене слово «успіх» міцно асоціюється зі словом « встигнути»: щоб мій будинок був теплим і затишним, щоб моя дитина отримував достатньо моєї уваги, щоб мої інтереси, мої прагнення і мої бажання збігалися з інтересами моєї сім'ї.

Готової формули успіху, - ось що ми всі шукаємо. Так, так, всі ми звикли шукати чарівну формулу, чарівний засіб, який в один момент допоможе нам обійти всі перешкоди і домогтися свого, тобто заробити багато грошей. Але - це  велика помилка. Тому що ви ніколи не повторите шлях, який пройшов хтось інший.

Успіх - таке просте, зрозуміле і таке багатогранне слово, що в той же час має стільки відтінків! Для кожної людини успіх - щось своє: для когось - влада, для когось - визнання, для когось - гроші... А для мене успіх - це можливість відкривати для дітей цілий світ.

Ви скажете: «Це така відповідальність! Адже професія вчителя вимагає від людини не лише великих знань, але і духовних сил, витримки і навіть мужності!» І це правда: один невірний крок може щось зруйнувати, зламати в душі дитини, але в той же час діючи правильно ми зароджуємо у дітей любов і прагнення до пізнання, а в той же час і до самовдосконалення. Як зробити так, щоб кроки були лише успішними? Хто дасть рецепт? Звичайно, у кожного вчителя своє власне «зілля», але мені як початкуючому педагогові «крупно» повезло, на моїй дорозі зустрілися справжні Вчителі.

Чи успішна я? Мені все ще важко відповісти на це питання. Але я можу сказати, що точної формули успіху не назве вам і професор. Успішним може стати кожен з нас, а для цього варто бути самим собою, не боятися міняти себе, усувати недоліки, бути у вічному пошуку!

Підводячи підсумок своїм роздумам, повернуся до питання, заданого на початку. У чому ж формула успіху педагога? Успіху готової формули, як такої, у мене немає, є просто модель розвитку, яка при правильному підході, терпінні і старанності обов'язково приносить плоди. І більш того, вона гарантовано дає позитивний ефект, якщо неухильно  прагнути бути  самим собою, змінювати себе, працювати над недоліками, викорінювати пороки, набувати досвіду, йти в ногу з часом, бути у вічному пошуку.  Така модель є універсальною, і безвідмовно працюватиме як на початку кар'єри, так і на її вершині.

Адже лише враховуючи вище перераховані складові,  моя «формула успіху» відображає моє педагогічне кредо  і віру в те, що коли робиш маленьке діло, але опануєш його досконало і ставишся до нього як до діла великого, - приходить успіх!

Мені дуже хочеться побажати всім молодим колегам бути терплячими і наполегливими. Адже це дуже важко - направляти дітей, що не знають ні ціни часу, ні ціни своєму здоров'ю, ні ціни незліченним жертвам, принесеним ради щастя. І хоч професія вчителя важка, напевно, тому вона і цікава!

Я взагалі ніколи не мріяла про успіх, не робила кар'єру, нічим не жертвувала ради неї, не страждала, не терпіла принижень, ні перед ким не підлабузнювалася, ніколи нікого не просила дати мені роль, все виходило само собою.