chief m

Шановні відвідувачі нашого Інтернет - сайту!

.....Вітаємо Вас і щиро дякуємо за виявлений інтерес до нашої організації. Дніпропетровська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки є однією з найпотужніших у майже двохмільйонному профспілковому загалі освітян України.

.....Наш обласний комітет Профспілки опікується проблемами правового, соціально – економічного захисту членів профспілки, сприяє задоволенню їх духовних та культурних інтересів, організовує контроль за втіленням в галузі відповідних законів та законодавчих актів. Значна увага приділяється оздоровленню працівників, студентів, членів їх сімей.

.....Будемо раді, якщо інформація нашого сайту стане Вам у пригоді, допоможе вирішити назрілі питання. Закликаємо членів Профспілки до єдності та співпраці і запевняємо, що обласний комітет Профспілки завжди буде стояти на заваді порушень ваших прав і свобод.

Голова обкому Профспілки - Бєлікова Г.В.

Нове у фотоальбомі

Відеоматеріали



Анонси

Вісті з профорганізацій

Пошук

Погода

Профспілковий гімн

ДОТ "Лісова казка"

Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Контакти

Дніпропетровський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України

49000, м. Дніпро,

просп. Д. Яворницького, 93

Тел./факс: (056) 744-58-55

E-mail: profspilka.dnepr@ua.fm

Друкe-mail

krytinАвтор - Критін Ірина Олександрівна

Дата народження – 20 лютого 1990 року

Місце роботи – Булахівська ЗШ І – ІІІ ступенів

Посада – вчитель історії та правознавства

Стаж роботи – 2 роки

Кваліфікаційна категорія – спеціаліст

 

 

 

 

 

 

 

ТВОРЧА РОБОТА

на тему

"ФОРМУЛА УСПІХУ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА"

Успіх, успішна людина, формула успіху…На перший погляд такі прості і зрозумілі поняття. Але кожен їх розуміє і трактує по-своєму. Тож спробую вивести формулу успіху молодого педагога.

Сучасні освітянські аналітики дедалі частіше доходять висновку, що будь-яка ланка освітньої інфраструктури має бути цілісним середовищем, у якому створено належні організаційні умови для реалізації професійного потенціалу вчителя, максимально забезпечено потрібну базу для його методичного пошуку й фахового зростання та налагоджено ефективний науково-методичний супровід його інноваційної практики. Тільки за умов витворення такого середовища – багатого формами плекання потенціалу вчителів, інформаційно насиченого й науково забезпеченого – можна сподіватися на розкриття творчих сил та кращих особистісних якостей педагога, очікувати від нього  виявлення фахової самобутності й прилучення до активної інноваційної діяльності.

Однією з необхідних умов успішного професійного зростання молодого вчителя є цілеспрямована і систематична робота із самоосвіти. Тобто вдосконалення та оновлення знань молодого спеціаліста. З одного боку, у сучасному суспільстві, це є запорука професійного успіху, а з іншого - воно захищає від інтелектуального зубожіння особистості. Педагоги повідомляють істину, а істина може розкритись і через 10 років з моменту її повідомлення. Як справедливо вважав К.Д.Ушинський, вчитель живе до тих пір, поки він вчиться, як тільки він перестає вчитися, в нім вмирає вчитель.

Частиною становлення особистості молодого спеціаліста, є зв'язок теорії з практикою. У вищих навчальних закладах, на практиці, студент може відчути, його це покликання чи ні.

Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору – прийняття відповідних рішень. Життєвий успіх багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.

Кожен хоче чогось досягти, пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому – ні? Адже у всіх є реальні можливості керувати власним життям і розвитком, реалізувати власне «я», досягати відчуття впевненості й надійності. Та не у всіх це виходить. Чому?

Згідно з визначенням тлумачного словника сучасної української мови, «успіх» - це:

  • позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;
  • громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
  • визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей;
  • захоплення з боку осіб іншої статі.

Успіх – це те, чого бракує, на жаль, у більшості з людей. Успіх – те, чого кожен хотів би досягти.

Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати свої природні здібності й досягнути успіху. Тож немає сенсу переконувати, що талановита людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил, аби здійснити свою мету.

Ситуація успіху – це створення умов, що забезпечують результат даної ситуації; це те, що може створити вчитель для досягнення успіху учнем.

З педагогічної точки зору ситуація успіху – це таке цілеспрямоване організоване поєднання умов, завдяки яким створюється можливість досягти значних результатів у діяльності як окремої особистості, так і колективу взагалі. Це результат продуманої і підготовленої стратегії й тактики вчителя.

Головним напрямом діяльності школи та кожного вчителя є формування мотивацій навчальної діяльності та виховного процесу.

Успіх у справах та особистому житті залежить від багатьох чинників. Наша власна настанова – готовність діяти за визначеною схемою, спрямуванням. Одні чекають допомоги, інші готові самі допомагати, ще інші орієнтуються, а хтось покладається на власні сили у вирішенні певних проблемних ситуацій.

Усі ми досягли успіху у житті, адже добре здоров'я, мирне середовище, любі батьки і рідні, прекрасні друзі – це вже і є успіх.

Кожен з нас пережив почуття задоволення після вдалого закінчення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття невдоволення собою після невдачі. Спробую визначити складові успіху.

Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставити перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі чи як частину свого меблевого гарнітуру.

Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету, гідну людині.

Ще Цицерон говорив: «Краща з усіх мета – стати хорошою людиною».

Отже, перше, що необхідно, це мати мету,бути цілеспрямованим.

Для успіху потрібна впевненість.

Так, коли йдеш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає ще важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближча і йти стає легко і цікаво.

Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.Необхідні знання і хоча б крапля таланту.

Але й без таланту люди досягають успіху.Для кожної справи потрібен відповідний настрій, тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона пригнічена, забуває, що вона сильна і може багато зробити. Отже, важливе значення для успіху має настрій, оптимізм.

Раціонально поєднавши ці складові – цілеспрямованість, упевненість, наполегливість, працелюбність, знання, талант і оптимізм, - маємо пряму дорогу до успіху.

Для досягнення педагогічного успіху треба багато працювати, над своїми помилками і над помилками інших. Створювати умови для творчості й розвитку. Педагогічний успіх також залежить від педагогічної майстерності. Справжній педагог повинен бути в постійному творчому резерву оптимізації, так як педагогічна майстерність – це своєрідний сплав особистої культури, знань та світогляду педагога, його всебічного розвитку, досконалим володінням прийомами навчання і виховання, педагогічною технікою і передовим досвідом. Вчитель – це людина творча. Педагогічну діяльність здавна кваліфікують як творчу. Творчість – це творення чогось нового. Новизна і перетворення – дві найістотніші характеристики творчості.

Між усім іншим, треба давати оцінку за виконання власної роботи самому собі. Для мене головне в оцінюванні власної діяльності є:

- високий професіоналізм, педагог сам відчує це, наскільки краще він став виконувати свою роботу;

- результат діяльності, якою б робота не була, вона повинна давати результат, і з набуванням професіоналізму цей результат повинен підвищуватись;

- отримання задоволення від роботи.

Мені здається, останній компонент найважливіший з усіх вище приведених.

Ще зі школи слово «формула» у мене асоціюється з точними науками. А чим вимірюється успіх педагога?

Можна виміряти за зовнішніми ознаками: закінчити школу з золотою медаллю, отриматидиплом з відзнакою, мати гарну роботу… Але все це тільки зовнішні соціальні стимули, які до моєї внутрішньої мотивації професійного росту не так важливі.

Мій педагогічний принцип: щоб учити інших, треба вчитися самому, щоб виховувати інших, треба починати з себе, щоб розвивати інших, самому потрібно розвиватись. Я намагаюсь дотримуватись цього принципу, дослухатись до порад наставників, методистів.

Так в чому ж формула успіху педагога?

А формула досить проста: треба намагатись бути самим собою, змінювати себе, працювати над недоліками, іти в ногу з часом, бути в постійному пошуку, вести за собою дітей, довіряти їм і підтримувати їх ініціативи. Моя формула успіху виражає моє педагогічне кредо  і віру в те, що кожна дитина – зірка, тільки треба уміти її запалювати.

А ще я для себе вивела 10 секретів успіху:

  • Ø повірити в себе, прислухатись до старої мудрості: «Не чекай доти, доки хтось або щось, допоможе; іди й сам починай справу», бути впевненим у собі – і все вийде;
  • Ø бути доброзичливим;
  • Ø бути оптимістом. Мудрець і гуманіст Мішель Монтень написав у своїх «Досвідах»: «Люди відчувають страждання рівно настільки, наскільки піддаються їм»;
  • Ø приймати людей такими, якими вони є;
  • Ø позбутися шкідливих звичок;
  • Ø бути ввічливим;
  • Ø навчитися подобатися людям. Відомий письменник Оуен Янг писав: «Людина, яка може поставити себе на місце іншого, зрозуміти його напрям думок, може не турбуватися про своє майбутнє»;
  • Ø перетворити опонента на союзника;
  • Ø дотримуватися способів досягнення успіху:
  1. потрібно поставити внутрішнє завдання дуже чітко і правильно, тобто, потрібно абсолютно точно знати, чого хочеш і домагаєшся;
  2. варто вірити в успіх;
  3. не слід поспішати, тільки терпляча, розумна й розважлива людина має шанс перемогти усі труднощі, перебороти усі несприятливі обставини, об'єднати однодумців і здійснити мрію;
  • Ø знайти себе й судити про себе об’єктивно.

Тож я бажаю всім досягти успіху!