chief m

Шановні відвідувачі нашого Інтернет - сайту!

.....Вітаємо Вас і щиро дякуємо за виявлений інтерес до нашої організації. Дніпропетровська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки є однією з найпотужніших у майже двохмільйонному профспілковому загалі освітян України.

.....Наш обласний комітет Профспілки опікується проблемами правового, соціально – економічного захисту членів профспілки, сприяє задоволенню їх духовних та культурних інтересів, організовує контроль за втіленням в галузі відповідних законів та законодавчих актів. Значна увага приділяється оздоровленню працівників, студентів, членів їх сімей.

.....Будемо раді, якщо інформація нашого сайту стане Вам у пригоді, допоможе вирішити назрілі питання. Закликаємо членів Профспілки до єдності та співпраці і запевняємо, що обласний комітет Профспілки завжди буде стояти на заваді порушень ваших прав і свобод.

Голова обкому Профспілки - Бєлікова Г.В.

Нове у фотоальбомі

Відеоматеріали



Анонси

Вісті з профорганізацій

Пошук

Погода

Профспілковий гімн

ДОТ "Лісова казка"

Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Контакти

Дніпропетровський обласний комітет Профспілки працівників освіти і науки України

49000, м. Дніпро,

просп. Д. Яворницького, 93

Тел./факс: (056) 744-58-55

E-mail: profspilka.dnepr@ua.fm

Друкe-mail

pruhodkoАвтор - Приходько Ганна Анатоліївна.

Дата народження - 03.07.1983 р.

Місце роботи - Вербківська ЗШ-І-ІІІ ст.

Посада - вчитель англійської мови.

Стаж роботи - 5 років.

Кваліфікаційна категорія - Спеціаліст ІІ категорії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемна стаття

«Формула успіху молодого педагога»

 

Педагогічна професія – одна з найдавніших. Виникла вона на ранніх етапах розвитку людства у зв'язку з потребою передавати підростаючому поколінню набутий досвід, виділившись згодом в окрему галузь. На перших порах повинні були передавати знання і навички володіння знаряддями праці, зброєю тощо. Ці обов'язки у багатьох народів покладались на жреців, а в Давній Греції навчанням займалися вільнонаймані особи — вчителі. Незабаром виповниться два тисячоліття відтоді, як римський імператор і сенат (у І ст. н. є.) почали видавати платню першому “штатному” вчителеві ораторів Марку Фабію Квінтіліану, що засвідчило появу вчительської професії.

Кожна держава, будь-яка суспільна система визнавали необхідність навчання і виховання, відповідно націлюючи людей, які займалися цією діяльністю.

Сучасні вимоги до педагога на межі тисячоліть висвітлені в законі “Про загальну середню освіту”: “Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах середньої освіти”. Він повинен бути людиною культури і вселюдських цінностей, провідником ідей державотворення і демократичних змін, людиною великої душі й доброго серця. Любов до дитини — це, за словами В. Сухомлинського, “плоть і кров вихователя як сили, здатної впливати на духовний світ іншої людини. Педагог без любові до дитини — це все одно, що співак без голосу, музикант без слуху, живописець без відчуття кольору”. Йдеться про мудру, добру й вимогливу любов, що вчить жити.

Справжній педагог повинен працювати на майбутнє, випереджати свій час. Його має хвилювати не лише окрема індивідуальність, а світ людей. Завдяки цьому педагогічна професія стає творчою місією. Місія педагога — це не лише його власні інтереси, мотиви, плани. Він є посередником між дітьми та системою ідей, традиціями, культурою свого народу і людства. Його обов'язок — виховувати гідних людей, здатних примножувати здобутки людської цивілізації.

Важливу роль відіграють особистісні якості педагога, його чутливість до іншої людини, гуманність у помислах і діях. Але це не знижує актуальності такої його риси як вимогливість. Всепрощення, безпринципність, поблажливість до учнів, потурання їхнім слабкостям, байдужість до негативного в їх навчанні, праці та поведінці завдають великої шкоди вихованню особистості. Більшість видатних педагогів обстоювала єдність вимогливості й поваги, бо саме у вимогливості до людини й полягає повага до неї.

Та, на жаль, не всі, маючи такі якості можуть стати справжніми педагогами. У чому ж полягає формула успіху молодого вчителя?!

Новий час вимагає нових підходів до вирішення проблем, нових методів роботи, зокрема і в ремеслі вчителя, викладача.  XXI століття – ера цифрових і нанотехнологій. Яким же має бути вчитель в цю цікаву епоху?

По-перше, живучи в такий час, потрібно і відповідати йому. Тобто вчитель має бути сучасним, вміти користуватися  новітніми технологіями як  на роботі, так і в повсякденному житті. Власне, учні будуть краще розуміти такого вчителя.

По-друге, наставник повинен розуміти сленг своїх підопічних. Це допоможе комунікації між ними. Проте вживати такий сленг вчитель має вкрай рідко, адже черезмірне використання «молодих» словечок може нівелювати різницю «вчитель-учень», що негативно відіб’ється на його авторитетові.

Важливим  для вчителя XXI століття є вміння користуватися не тільки сучасними технологіями, проте і методами у навчанні. Це правило актуальне для всіх часів, та не потрібно заради неперевірених новинок відкидати старі, перевірені часом і труднощами методи.

Невід’ємну роль у досягненні успіху відіграє ставлення учнів та батьків до вчителя. На думку учнів вчитель має бути людиною чуйною, яка не буде стояти осторонь проблем учнів. Ідеальний педагог повинен бути уважним, поважати думку учнів, не виявляти суб’єктивного ставлення,бути професіоналом у своїй справі. Вже сам вигляд учителя має викликати в учнів бажання навчатися, а оцінки ідеального вчителя не повинні бути наслідком його поганого настрою. Також учитель має бути прикладом для своїх учнів. А ще, бажано, щоб він завжди посміхався. Адже почуття гумору – це якість, яка часом цінується учнями більше за професіоналізм.

Які вчителі імпонують дітям? Звісно, красиві й охайні, дотепні й ро­зумні, з витонченим смаком та почуттям гумору. До такого вчителя дітям хочеться йти на урок, хочеться вчити його предмет, як результат — саме з цього предмета знання учнів є найглибшими й найґрунтовнішими, а оцінки — найвищими.

Отже, шановні колеги, нам слід приділяти постійну увагу не лише вивченню методичної літератури, але й підтриманню на­лежного зовнішнього вигляду, щоб учитися у нас було не тільки корисно, але й цікаво, щоб наші учні бачили в нас не тільки розумних педагогів, але й красивих, приємних у спілкуванні людей!

Батьки довіряють педагогам найдорожче, що них є – власних дітей. Усвідомлення цього прокладає шлях до успіху вчителя. Хоча деякі батьки висловлюють суперечливі погляди щодо якостей, якими має володіти вчитель їхньої дитини.

«Кожен учитель має бути професіоналом: мати вищу освіту, високу культуру й моральні якості,бути хорошим психологом, бути врівноваженим та спокійним.»

«Учитель має бути організованим, сучасним, вміти адекватно реагувати на стиль життя учнів та бути їм другом.»

«Учитель повен бути молодим, енергійним, досвідченим. Уміти заохотити учнів до навчання.»

«Учитель повинен бути добрим, чуйним, врівноваженим, терплячим та вимогливим.»

Цікаво, як одна людина одночасно може бути доброю і вимогливою, молодою, сучасною і досвідченою.?!

Отже, на думку батьків, ідеальний учитель - це артист, як говорив А .П. Чехов. Письменник, який багато розмірковував над тим, ким є справ­жній шкільний учитель, поширив поняття «артист» на всіх пе­дагогів — незалежно від того, який предмет вони викладають. На його думку, потрібно, щоб усі науки — математику, біологію, історію або географію — у школі викладали так само артистично, як грають виставу в театрі.

Якими повинні бути стосунки вчителя з учнями та батьками з’ясували, але крім учнів та батьків у школі є інші вчителі, адміністрація, технічний персонал. Про них не слід забувати, адже від їхньої думки про вчителя теж залежить його успіх. У колективі вчитель повен бути добрим, толерантним, відповідальним,активним, ініціативним, комунікабельним та мати позитивну емоційну налаштованість, яка виявляється в  умінні залишати за дверима школи неприємні переживання та поганий настрій, а також бути гуманним до певних людських якостей.

Отже, професійна майстерність + особисті якості + думка учнів, батьків, колег = успіх молодого вчителя! Педагог – це людина універсальна, артист, але ніколи не слід забувати про головну рису його характеру – любов до дітей. Учительська професія, - писав Сухомлинский, - це людинознавство. Чудова риса - постійно відчиняти в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення - один із тих коренів, що харчують покликання до педагогічної праці. Я твердо переконаний, що цей корінь закладається в людині ще в дитинстві й отроцтві, закладається й у родині, і в школі. Він закладається турботами старших - батька, матері, учителя, – які виховують дитину в дусі любові до людей, поваги до людини».